Tagliatele cu sos de smântână, ciuperci și șuncă

În weekendul acesta ne-am dus cu familia la plimbare. Am ales un loc liniștit, departe de zgomotul mașinilor: pădurea. Nici nu ne-am gândit ce vom găsi acolo. Niște ciuperci, desigur pe care eu le cunoșteam. A doua zi am surprins familia cu un deliciu extraordinar de gustos. Iată, ce a ieșit:

Pentru că suntem patru în familie, am folosit ingrediente pentru patru porții:
  • 400 g tagliatele
  • 250 g șuncă presată
  • 200 g ciuperci
  • 1 cană smântână pentru gătit
  • 100 g mozzarella
  • 50 g parmezan
  • 3 linguri ulei de măsline
  • oregano
  • sare

Preparare:

Curățați ciupercile cu un prosop umed. Nu le spălați sub jet de apă, pentru că se comportă ca un burete și distrugeți toate substanțele nutritive. Tăiați ciupercile în felii nu foarte subțiri și puneți-le într-o tigaie înaltă la rumenit în ulei de măsline aromatizat cu oregano, pentru 5-6 minute. Adăugați și șunca presată tăiată cuburi și mai lăsați tigaia încă 3 minute pe foc.

Între timp puneți la fiert pastele în apa cu sare ce clocotește deja! respectați timpul de pe pachet pentru a avea o consistență ‘al dente‘. Dați pe răzătoare mozzarella și adăugați-o în tigaie împreună cu smâmtâna lichidă, ciupercile și șunca. După ce s-au fiert pastele se scurg de apă și se adaugă în tigaie peste restul ingredientelor. La final adăugați parmezanul ras și amestecați pentru ultima dată.

Vă doresc poftă bună!

Leave a comment